اقدامات بعد از بلفاروپلاستی

اقدامات بعد از بلفاروپلاستی :

رعایت اقدامات بعد از بلفاروپلاستی تا حد زیادی نتایج جراحی را مطلوب و ایده آل ساخته و کمک می کند تا دوره بهبودی با سرعت بیشتری سپری و آسیب های عفونی و عوارض ترمیمی بعد از جراحی ظاهر نشوند .

مراقبت های روز اول :

در اسرع وقت پس از عمل از سوی پزشک بر روی ناحیه جراحی یک گاز استریل قرار می گیرد و بهتر است بر روی آن کمپرس یخ استفاده شود . لازم به ذکر است که کیسه های یخ با ابعاد استاندارد برای چشم در داروخانه ها موجود است ولی اگر خودتان تمایل به درست کردن آنها دارید ، می توانید دو عدد کیسه را در فریز قرار دهید به طوری که روی آنها آب نچکد ؛ در روز اول و تا 24 ساعت تنها به هنگام رفتن به دستشویی و صرف غذا کیسه ها را از روی پانسمان بردارید و بیشتر وقت را اجازه دهید در روی زخم بمانند . این امر از بروز ورم و التهاب پس از جراحی می کاهد . و نیز از باز شدن زخم جلوگیری می کند . همچنین با این روش اثر زخم و چوشگاه پس از بهبودی به جای نمانده و کم رنگ می شود . به هیچ عنوان نباید سر را خم نمود و بهتر است بیمار کامل استراحت کند . پانسمان ها عموما فردای روز جراحی باز شده و بسته به صلاحدید پزشک جراح ، دو نوع پماد تجویز می شود . از یک یا دو روز پس از جراحی بلفاروپلاستی می توان به مطالعه و تماشای تلویزیون پرداخت .

اقدامات بعد از بلفاروپلاستی

روز سوم پس از جراحی :

اقدامات بعد از بلفاروپلاستی در روز سوم پس از جرای به این ترتیب است که بیمار می تواند صورت خود را شسته یا وضو بگیرد ولی تاکید می شود  که هیچ نوع فشاری به زخم اعمال نشود و آب را به آرامی بر روی پلک ها بریزد . استفاده از داروهای تجویزی و پمادهای توصیه شده پزشک در اوقات مشخص و به میزان کافی لازم و ضروری است . در این زمان می توان امور روزمره را از سر گرفت و کارهای عادی را به طرز سبک انجام داد . ولی خم شدن های شدید که سر رو به پایین باشد و برداشتن بارهای سنگین و حرکات ورزشی شدید تا سه هفته ممنوع است .

هفته اول پس از جراحی :

در آغاز هفته اول عموما بخیه ها کشیده خواهند شد به همین دلیل لازم است در تاریخ مقرر به مطب پزشک جراح خود رفته و برای کشیدن بخیه ها آماده شوید . معمولا از هفته دوم می توان کرم های ضد چروک را استعمال کرده و تا دو ماه این کار را ادامه داد .

بهتر است یک یا دو ماه پس از عمل از عینک های آفتابی سبک و بزرگ کمک گرفته شود تا آلودگی های محیطی ناشی از باد و غبار و شدت نور آفتاب ، آسیبی به اسکار جراحی نزند.

با تشکر مدیریت سایت دکتر محمد اسماعیل هادی زاده جراح پلاستیک صورت و بینی ، متخصص گوش و حلق و بینی .

Call Now Button