تفاوت جراحی بینی باز و بسته

تفاوت جراحی بینی باز و بسته

تفاوت جراحی بینی باز و بسته : جراحی بینی اصولا به دو روش عمده باز و بسته انجام می شود  که اتخاذ هریک از این راهکار ها به عهده پزشک متخصص جراح بینی است.

جراح بینی با توجه به شرایط بینی ، ویژگی های عمومی بیمار و وضعیت جراحی و موقعیت های مورد عمل ، هریک از این روش ها که مناسب تر باشند را انتخاب می نماید.

تفاوت جراحی بینی باز و بسته در این است که طی جراحی باز ، برشی مابین سوراخ های بینی زده می شود و پوست آن به راحتی از روی ساختار زیری جدا می گردد و دسترسی جراح به بافت های غضروفی و استخوانی میسر.

ولی در روش جراحی بینی به روش بسته ، برش مربوطه از داخل حفره ها زده شده و سپس پوست بینی جدا می گردد  در هر حال طی هر دو روش پوست رویی از ساختار زیرین جدا می شود و جراح بینی می تواند تغییرات لازم را اعمال نماید.

هریک از این روش های نامبرده مزایا و ایراداتی دارند که در متن حاضر ابعاد آنها ذکر خواهد شد .

تفاوت جراحی بینی باز و بسته

جراحی بینی به روش باز

در عمل جراحی بینی به روش باز ، پزشک به راحتی می تواند به بافت های داخلی دسترسی داشته و آنها را به آسانی مشاهده نماید همچنین کنترل بهتر مراحل جراحی با دیدی باز از مهم ترین مزایای این جراحی است .

برای انجام جراحی های پیچیده و دشوار و یا قرار دادن گرافت و پروتز در بینی ، جراحی بینی باز اولین گزینه انتخابی جراحان متخصص است که معایب این روش در بهبودی دیرتر ، التهابا ت پوستی ، به جای ماندن اثر جراحت و برش و زمانبر شدن دوران نقاهت است.

جراحی بینی به روش بسته

در جراحی بینی برش های جراحی در ناحیه کلوملا اعمال نمی شوند ، زمان جراحی بینی کوتاه تر بوده و التهابات و ورم های پس از جراحی کمتر است همچنین فرد سریع تر به بهبودی خواهد رسید.

اما در این راهکار ، امکان دید راحت برای جراح بینی موجود نیست و لازم است جراح بینی از مهارت و تجربه کافی در زمینه این گونه عمل ها بهره مند باشد .

پررنگ ترین مزیت جراحی بینی به روش بسته در ترمیم سریع زخم ها و برش هاست.

با وجود این ، برای درمان های مختلف بینی و جراحی های این ناحیه جراحی بینی به روش باز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و اگر کسی نخواهد که اثر زخم ها بر روی بینی وی باقی بماند می تواند پس از بررسی های پزشک و تایید وی از جراحی بسته بهره بگیرد.

نکاتی در ارتباط با تفاوت جراحی بینی باز و بسته

بارزترین تفاوت جراحی بینی باز و بسته ، برشی است که برای جراحی بینی زده می شود .

انتخاب روش جراحی بینی بستگی به میزان مهارت جراح بینی دارد به همین دلیل در انتخاب روش جراحی بینی پافشاری نکنید و انتخاب روش مناسب را به عهده جراح بینی قرار دهید .

به دلیل عدم دید کافی جراح بینی در روش بسته ، امکان بروز خطا در این روش بیشتر است به همین دلیل اکثریت جراحان بینی از روش باز برای جراحی کردن بینی استفاده می کنند.

به دلیل اینکه دسترسی مستقیم به ساختار بینی منجربه کاهش درصد خطا می شود و به بهتر جراحی شدن بینی کمک می کند برای رفع مشکلات پیچیده بینی از روش باز استفاده می شود و از روش بسته ، بیشتر برای رفع مشکلات جزئی بینی استفاده می شود .

متقاضیان جراحی پلاستیک بینی یا رینوپلاستی باید دقت داشته باشند که روش جراحی بینی تاثیری بر تعیین هزینه ندارد و عواملی چون دستمزد جراح بینی ، نوع بینی ، انجام آزمایش ها ، هزینه های بیمارستان و غیره هنگام اعلام هزینه جراحی بینی در نظر گرفته می شود.

 

تفاوت جراحی بینی باز و بسته

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • اولین و ضروری ترین گام جهت انجام جراحی بینی ، انتخاب یک جراح بینی با تجربه و ماهر می باشد. طبیعتا از آنجا جراحی بینی جزو اعمال جراحی ضروری نیست ، فرد به منظور انجام آنو انتخاب جراح بینی از زمان کافی برخوردار خواهد بود. تاکید بر انتخاب بهترین جراح بینی از این حیث می باشد که کسب نتیجه مطلوب از انجام جراحی بینی ارتباطی تنگاتنگ با انتخاب جراح بینی خواهد داشت.
  • افراد باید بعد از انتخاب بهترین جراح بینی ، از ایشان نوبت مشاوره بگیرند و پس از حضور در جلسه مشاوره از خواسته های  خود از انجام جراحی بینی با پزشک منتخب شان به گفتگو بپردازند.
  • الزامی است که تمام آزمایشات تجویز شده از سوی جراح بینی ، توسط بیمار انجام شود و پس از آن نتیجه آزمایشات در اختیار پزشک معالج گذاشته شود.
  • متقاضی جراحی بینی می بایست چنانچه سابقه بیماری یا مصرف دارویی خاص را داراست یا اینکه دچار حساسیت دارویی می باشد ، حتما جراح معالج خود را از این موضوع مطلع کند.
  • افراد در صورتی که داروهایی چون راکوتان و اکوتان مصرف می کنند، باید پزشک خود را آگاه سازند.
  • در برخی موارد به تشخیص پزشک معالج می بایست بیمار به مصرف دارویی خاص بپردازد ، در این صورت بیمار حتما باید نسبت به مصرف مرتب و به موقع داروهای تجویز شده اقدام نماید.
  • مصرف سیگار و دخانیات به دلیل رقیق نمودن خون سبب افزایش ریسک خونریزی حین عمل می شوند و در نتیجه فرآیند جراحی را با اختلال مواجه می سازند ، لذا به تمامی متقاضیان جراحی بینی توصیه می شود حداقل 2 هفته قبل از عمل بینی نسبت به ترک دخانیات اقدام نمایند.
  • از 2 هفته قبل از عمل بینی ، مصرف نوشیدنی های الکل دار کاملا ممنوع است.

 

تفاوت جراحی بینی باز و بسته

دیگر اقدامات قبل از جراحی بینی

  • استفاده از مواد غذایی مغذی به منظور تقویت بدن قبل از عمل بینی بسیار مورد اهمیت می باشد.
  • مصرف مایعات به میزان بیشتر قبل از جراحی بینی بسیار توصیه می شود.
  • به دلیل ممنوعیت استحمام تا چند روز پس از عمل بینی ، توصیه می شود شب قبل از عمل دوش بگیرید.
  • از آنجا که در حین عمل باید معده خالی باشد تا خللی در روند جراحی ایجاد نگردد ، افراد می بایست حداقل از 8 ساعت قبل از عمل چیزی نخورند و از نوشیدن مایعات نیز پرهیز کنند.
  • به همراه داشتن زیور آلات و اشیاء فلزی قبل از عمل ممنوع می باشد.
  • خانم ها از داشتن آرایش و لاک ناخن باید خودداری نمایند.
  • آقایان می بایست در روز انجام جراحی ، بدون ریش و سبیل باشند.
  • توصیه می شود افراد در روز عمل ، به اتفاق یک یا دو نفر همراه و حداقل نیم ساعت قبل از ساعت تعیین شده در محل جراحی حضور یابند.
  • در آخر اینکه به متقاضیان جراحی بینی سفارش می شود که در روز عمل از لباس دکمه دار استفاده کنند تا پس از اتمام جراحی به سهولت قادر به تعویض لباس خود باشند.
Call Now Button