جراحی بینی کج

جراحی بینی کج

جراحی بینی کج : هر فردی با توجه به مشکل بینی خود اقدام به رینوپلاستی می نماید و یکی از رایج ترین دلایل انجام جراحی بینی ، کج بودن بینی می باشد .

بینی کج را به راحتی می توان در نگاه اول تشخیص داد زیرا به طور معمول نوک بینی نسبت به بالای بینی منحرف است و سر بینی به یک سمت برآمدگی دارد.

کج بودن بینی دلایل مختلفی چون آسیب های فیزیکی ، انحراف سپتوم بینی و مشکلات مادرزادی دارد .

پیش از اصلاح کج بودن بینی باید مشخص شود که دلیل کج بودن بینی چیست .

اگر تنها ظاهر بینی دچار ناهنجاری باشد و عملکرد بینی هیچ گونه مشکلی نداشته باشد ، انجام جراحی زیبایی بینی کفایت می کند اما اگر فرد دچار اختلالات عملکردی بینی نیز باشد باید جراحی زیبایی به همراه جراحی درمانی بینی انجام شود .

جراحی بینی کج

تفاوت کج بودن بینی و انحراف بینی

انحراف بینی و کج بودن بینی در اکثریت مواقع با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند زیرا هردو منجربه کج دیده شدن ظاهر بینی می شوند .

انحراف بینی علاوه بر مشکلات ظاهری منجربه بروز اختلال در عملکرد بینی نیز می شود به همین دلیل تنها با انجام جراحی زیبایی بینی نمی توان انحراف بینی را برطرف کرد و نیاز است که رینوپلاستی درمانی هم انجام شود .

در صورتی که برای برطرف کردن مشکل کج بودن بینی ای که هیچ گونه اختلال عملکردی ندارد ، انجام جراحی زیبایی بینی منجربه ببهود کامل فرم بینی می شود .

بسیاری از متقاضیان شنیده اند که با انجام یک بار جراحی بینی ، مشکل کج بودن بینی برطرف نمی شود و نیاز است که بینی به طور مجدد نیز جراحی شود .

انجام عمل بینی کج بستگی به تکنیک و مهارت جراح بینی دارد به همین دلیل در صورت انتخاب یک جراح بینی ماهر ، بینی پس از رینوپلاستی کاملاً صاف ومتقارن خواهد بود.

مراقبت های پس از جراحی بینی

  • عدم ماساژ یا فشار دادن بینی
  • عدم مصرف غذاهای جوییدنی
  • عدم مصرف سیگار و الکل
  • پرهیز از ضربه زدن یا ضرب دیدگی بینی
  • عدم خوابیدن به شکم و پهلو

برای مطلع شدن از نکات مراقبتی دقیق به جراح بینی خود مراجعه نمایید زیرا نوع بینی در میزان دوره نقاهت تاثیرگذار است .

به طور مثال برخی از افراد پس از گذشت دو ماه می توانند فعالیت های ورزشی را شروع کنند اما برخی افراد پس از گذشت 4 الی 6 ماه قادر به انجام فعالیت های ورزشی هستند .

هزینه جراحی بینی کج

نوع و مشکل بینی در تعیین هزینه رینوپلاستی نقش دارد به همین دلیل هزینه دقیق پس از معاینه بینی فرد توسط جراح بینی اعلام می شود .

Call Now Button