جراحی ترمیمی بینی

جراحی ترمیمی بینی

جراحی ترمیمی بینی شاخه ای از جراحی رینوپلاستی بوده که به دلیل نتایج به جا مانده از جراحی بینی ناموفق انجام می شود .

در این عمل جراح بینی ایرادهای بینی را بررسی می کند  و با توجه به نقایص موجود هزینه جراحی تخمین زده می شود و ترمیم بینی انجام می گیرد .

در رینوپلاستی اولیه ممکن است به ظاهر بینی و همچنین تنفس بیمار لطمه وارد شده باشد که در جراحی ثانویه یا همان ترمیمی بینی این مشکلات باید برطرف شود.

بهتر است این جراحی بعد از خوب شدن نسبی زخم های به وجود آمده در عمل بینی اولیه انجام بگیرد.

جراحی ترمیمی بینی چیست

جراحی بینی یکی از جراحی های زیبایی می باشد که در ظاهر افراد تاثیر بسزایی می گذارد.

برخی از افراد برای انجام جراحی بینی اقدام می کنند اما پس از اتمام دوران بهبودی متوجه مشکلاتی اعم از عملکردی و زیبایی می شوند.

این دسته افراد باید جهت معاینات و اطمینان بیشتر برای انجام جراحی بینی مجدد  ، به جراح بینی مجرب و معتبری مراجعه کنند.

اگر پس از ارزیابی های جراح بینی تشخیص داده شد که فرد به جراح بینی مجدد جهت بهبود مشکلات به وجود آمده نیاز دارد فرد باید خود را برای انجام آن آماده کند.

به این جراحی بینی که مجددا برای اصلاح مشکلاتی که پس از جراحی بینی اولیه به وجود آمده است انجام می شود جراحی ترمیمی بینی می گویند.

جراحی ترمیمی بینی

بهترین جراح ترمیم بینی در تهران

انجام جراحی بینی ترمیمی باید توسط جراح بینی ماهر و زبردستی انجام شود تا پس از جراحی بینی به جراحی بینی دیگری نیاز نباشد.

دکتر محمد اسماعیل هادی زاده یکی از بهترین جراحان بینی تهران هستند که جراحی های بینی بسیاری را تاکنون انجام داده اند و نتایج ایده آلی را برای افراد به وجود آورده اند.

شما نیز می توانید برای مشورت و بهره مندی از تجربیات بسیار دکتر هادی زاده با شماره هایی که در سایت وجود دارند تماس حاصل فرمایید.

کاندیدای مناسب جراحی ترمیم بینی

برخی از افراد با حساسیت بالایی برای جراحی بینی ترمیمی اقدام می کنند در صورتی که شاید نیازی  به عمل دوباره نباشد و فرد به گمان خود تصور می کند بینی وی باید زیبا تر از این حالت باشد.

تصمیم شما برای جراحی باید عاقلانه باشد این جراحی محدودیت های خود را دارد و قاعدتا نمی تواند همان تکنیک ها و تغییراتی را که می توان در رینوپلاستی اولیه را انجام داد دوباره در این عمل تکرار کرد پس فرد باید انتظار معقولانه ایی داشته باشد.

هر چقدر آسیب های به وجود آمده و تغییرات در عمل اولیه زیاد تر باشد جراح بینی در عمل ثانویه محدود تر خواهد بود .

در برخی موارد می بینیم که نوک بینی کج  و یا بزرگ مانده است و اینکه سوراخ های بینی یکسان نیستند  و یا به قدری کوچک شده اند که تنفس برای بیمار سخت شده است این افراد به عمل ترمیمی بینی نیاز خواهند داشت .

زمان مناسب برای جراحی ترمیمی بینی

بهبود زخم های بینی بعد از جراحی بینی اولیه تا یک سال و یا بیشتر زمان می برد  پس پیشنهاد می شود اگر نیاز به اقدام مجدد باشد این عمل حداقل یکسال بعد از جراحی اولیه انجام شود.

با اینکه  این زمان ممکن است برای بیماری که به دلیل نرسیدن به نتیجه دلخواه نگران کننده و زمان زیادی باشد اما نباید  عجولانه اقدام کرد.

چون با گذشت زمان و از بین رفتن نسبی تورم ممکن است ایرادات  دیگر و جدیدی  بروز نماید که مسلما اگر  ترمیم زود هنگام  انجام شود این نقایص هنوز آشکار نشده اند .

جراحی بینی ترمیمی زود هنگام در حالی انجام می گیرد که روند ترمیم همچنان فعال است و تغییرات مجدد بافت بینی موجب اشکال در خون رسانی پوست و مختل شدن ترمیم بینی می شود  و می تواند منجر به عوارض غیر قابل برگشت شود .

شاید در بعضی از افراد قبل از یکسال  جراحی ترمیمی بینی امکان پذیر بوده و انجام گرفته است مثلا در افرادی که پره های بینی در حین عمل جراحی  به اندازه لازم جمع نشده و نیاز است که با جراحی  به جمع کردن آن پرداخت.

اما به طور کلی پیشنهاد می شود به  جراحان برای عمل ترمیمی بینی پیش از یک سال اصرار نکنید.

اقدامات قبل از جراحی بینی ترمیمی

تهیه عکس جهت آنالیز پیش از جراحی لازم است و در صورتی که جراح بینی نیاز داشته باشد باید عکسی از خود که مطلق به پیش از جراحی بینی اولیه می باشد  را در اختیار پزشک خود قرار دهید در افرادی که  اختلالات تنفسی نیز وجود دارد نیاز است که سی تی اسکن از بینی و سینوس ها و یا آندوسکوپی بینی و سینوس ها برای تکمیل اطلاعات تشخیصی برای جراح بینی آماده باشد.

اگر در جراحی بینی ترمیمی نیاز به بیهوشی است  باید آزمایشات روتین قبل از عمل انجام شود  ولی در اقدامات کوچک که با بی حسی موضعی در مطب یا کلینیک صورت می گیرد  نیازی به نتیجه این آزمایش نخواهد بود .

نحوه جراحی بینی ترمیمی

برای برخی از افراد سوال ایجاد می شود که آیا جراحی باید به روش بسته انجام بگیرد یا باز .

اما در صورتی که آسیب ها جزیی باشند و نیاز است که جراح تنها با سوهان کشیدن و بر طرف کردن بر جستگی های استخوان و رفع غیر قرینگی های محدود در سطح استخوان یا غضروف بینی اشکلات را برطرف کند جراحی می تواند به روش بسته هم انجام بگیرد.

اما در ایرادات شدید جراح بینی برای اینکه اشراف بیشتری به بینی داشته باشد نیاز است که جراحی به روش باز باشد  که جراح بر روی اسکار قبلی برش را ایجاد می کند  و در صورت لزوم پیوند غضروف نیز انجام می شود تا اسکلت بینی تقویت پیدا کند .

باید گفت که بین اصول و آنالیز های انجام شده در  جراحی بینی اولیه و ثانویه فرق چندانی وجود ندارد ولی در حین جراحی پزشک باید تمرکز و تخصص بیشتری برای بازسازی بینی داشته باشد.

مراقبت های بعد از عمل ترمیم بینی

مراقبت ها به شکل همان جراحی بینی اولیه است  و در صورتی که اقدام مجدد روی استخوان بینی صورت نگرفته باشد( مانند شکستن استخوان بینی یا استو تومی) نیازی نیست که اسپلینت بر روی بینی قرار بگیرد  و یا حتی جراح بینی لزومی به استفاده مدام از چسب بینی را نبیند.

در عمل های شدید تر به ویژه کسانی که بینی پوست با ضخامت بالا دارند نیاز است که استفاده از چسب بینی تا دو ماه ادامه پیدا کند در صورتی که روی استخوان ها تغییری ایجاد نشده باشد کبودی  و همچنین تورم چندانی بعد از عمل دیده نخواهد شد البته که جنس پوست بیمار هم در این عارضه بی ارتباط نیست.

دوره نقاهت در موارد خفیف دو تا سه روز و در مواردی که نیاز به پیوند غضروف باشد ممکن است بیشتراز یک هفته باشد.

جراحی ترمیمی بینی

روحیه بیماران پیش از جراحی بینی

از آنجایی که افراد در عمل پیشین خود با شکست مواجه شده اند و تصوری که از جراحی زیبایی داشته اند به تحقق نپیوسته است شاید از عمل دوم ترس داشته باشند و یا اینکه امید خود را برای زیبا شدن بینی خود از دست داده باشند اما بدانید که شما باید با جراح خود گفت و گو کنید  و توقعات خود را از جراحی بیان کنید تا پزشک ذهینت شما را برای جراحی آماده کند .

هزینه جراحی بینی ترمیمی

تمامی جراحان حتی اگر شما برای عمل ترمیم بینی  جراح خود را عوض نکرده باشید هزینه جراحی بینی ترمیمی را بیشتر در نظر می گیرند زیرا  این عمل از پیچیدگی های بیشتری از عمل رینوپلاستی اولیه برخوردار است  و شما باید توجه داشته باشید که با دقت تمام جراح با تجربه ایی را انتخاب کنید.

سوالات متداول در مورد جراحی ترمیمی بینی

زمان مناسب برای جراحی بینی ترمیمی  چیست؟

اگر بینی شما نیاز به جراحی مجدد دارد ،بهتر است حداقل یک سال بعد از جراحی اولیه، جراحی مجدد انجام دهید زیرا بعد ازاولین جراحی بینی ،حداقل یک سال زمان لازم است تا تمام ورم وکبودی از بین برود و بینی شکل واقعی خود را نشان دهد .جراحی زود تر از موعود باعث تخریب بافت های بینی نیز می شود .

لازم به ذکر است که بنا به تشخیص پزشک گاهی جراحی ترمیم بینی زودتر از این موعد هم انجام می شود

چه افرادی برای جراحی بینی ترمیمی مناسب هستند ؟

بیماران جوان که از نظر سلامت در وضعیت خوبی هستند و البته فاقد دیابت هستند ،بهترین افراد مناسب ،برای جراحی می باشند . افرادی که سیگار مصرف می کنند ،لازم است که با توجه به حساسیت و اهمیت ترمیم مصرف سیگار را قطع کنند .

آیا برای جراحی ترمیمی نیاز به بی هوشی عمومی می باشد ؟

برای جراحی ترمیمی،در صورتی که اقدامات کوتاه و رفع مشکلات جزئی لازم بود ،بی حسی موضعی کفایت می کند . ولی در موارد شدید تر نیاز به بیهوشی عمومی می باشد . البته گاهی بسته به تمایل بیمار و تشخیص جراح بینی با ترکیب بی حسی موضعی و داروهای آرام بخش ،تزریقی که حالتی مشابه خواب عمیق ایجاد می کند بدون اینکه دردی از جانب بیمار احساس شود و یا با بی هوشی کامل قابل انجام است.

تکنیک های مورد استفاده در جراحي ترميمي بيني ؟

روش جراحی بینی در جراحی اولیه و ثانویه باهم تفاوتی ندارد ،اما در جراحی مجدد جراح نیاز به تمرکز بیشتری برای بازسازی بینی دارد .

جراحی ترمیمی به روش باز یا بسته انجام می شود ؟

اگر مشکل بیمار جزئی باشد معمولا جراحی بینی به روش بسته انجام می شود ،مثل سوهان کشی ،از بین بردن برجستگی و..

اما در مشکلات شدید تر جراح بینی ، جراحی باز را انتخاب می کند زیرا با این روش تسلط بیشتری حین جراحی دارد و راحت تر می تواند از پیوند های غضروفی استفاده کند .

آیا جراحی ترمیمی فقط در اتاق عمل انجام می شود ؟

اشکلات کوچک و ناچیز مثل برطرف کردن غیر قرینگی ها،اصلاح برجستگی های کوچک استخوانی و..در صورت تمایل بیمار در مطب انجام می شود .

اما در مواردی که بینی بیمار مشکلات جدی دارد،حتما باید جراحی مجدد در اتاق عمل انجام شود ،تا علاوه بر حفظ استریل،در صورت نیاز از بیهوشی کامل یا بیدردی (خواب عمیق) حین جراحی بتوان استفاده کرد .

Call Now Button