جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی : بینی به دلیل نقشی که بر زیبایی چهره و عملکرد تنفسی فرد دارد ، بسیار حائز اهمیت است و جراح بینی در طی رینوپلاستی برای حفظ فیزیولوژی وعملکرد بینی ، از بهترین تکنیک برای جراحی بینی استفاده می کند.

برخی از افراد بر این باورند که با انجام جراحی زیبایی بینی ، یک تغییر و تحول بزرگ در چهره رخ می دهد و پس از رینوپلاستی ، چهره شان بسیار زیبا خواهد شد اما این باور اشتباه است.

بینی یک عضور از چهره است و زیبایی بینی تنها به عنوان یک عضو از چهره تاثیر دارد نه بیشتر از آن .

افرادی که همزمان دچار مشکلات ظاهری بینی و مشکلات فک یا مشکلات دیگر چهره هستند، نباید توقع داشته باشند که با راینوپلاستی به زیبایی کامل چهره دست یابند، زیرا هر عضو از چهره در زیبایی صورت تاثیر گذار است.

در اصل بینی به تنهایی نمی تواند تمامی مشکلات چهره را تحت تاثیر قرار دهد و برای رفع هر یک از اختلالات چهره، نیاز است که جراحی زیبایی مرتبط با آن انجام شود .

جراحی زیبایی بینی

کاندیدای مناسب جراحی زیبایی بینی

  • فرد باید به بلوغ فکری و جسمی رسیده باشند .
  • باید از سلامت عمومی برخوردار باشد و نسبت به نتیجه راینوپلاستی ، دید واقع گرایانه داشته باشد .
  • بانوان دردوران بارداری نباید اقدام به رینوپلاستی نمایند، زیرا داروهای بیهوشی تاثیر منفی بر جنین دارند.
  • در عمل جراحی زیبایی بینی ، سن فرد محدودیتی را به دنبال ندارد و زمانی که افراد به بلوغ فکری و جسمی مناسبی رسیده باشند ، مجاز به انجام رینوپلاستی یا جراحی بینی هستند.
  • جراحی بینی در ورزشکاران ، افراد دیابتی و میانسالان نیز انجام می شود اما بیشتر از افراد عادی نیاز به مراقبت و صبوری دارند .
  • افرادی که به وسواس بیش از اندازه دچار هستند نیز باید مشاوره های لازم را دریافت کنند تا زمان بهبودی کامل مشکلی نداشته باشند .

مشکلات قابل رفع با انجام جراحی زیبایی بینی

  1. مشکل تنفسی
  2. انحراف بینی
  3. پولیپ بینی
  4. مشکلات ظاهری بینی مانند کجی بینی ، قوز بینی ، بزرگ بودن بینی و غیره.

عمل جراحی بینی گوشتی

پوست ضخیم و دارای منافذ باز و غضروف ضعیف از ویژگی بینی های گوشتی می باشد. بینی های گوشتی به دو دسته تقسیم می شوند :

  • بینی هایی که ضخیمی پوست آن ها به علت بافت زیر پوستی است ، به هنگام جراحی این دسته از بینی های گوشتی ، جراح بینی قبل از جراحی بینی جهت نازک شدن پوست بینی به آن کورتون تزریق می کند ، در صورتی که پس از گذشت 10 روز از انجام جراحی بینی ، ورم آن تا حدی از بین نرفت ممکن است تزریق کورتون مجدد انجام شود.

آمپول کورتون حتما باید توسط جراح بینی ، تزریق شود زیرا در صورتی که توسط فردی بی تجربه انجام گیرد ممکن باعث بروز مشکلاتی مانند نازک شدن بیش از اندازه پوست بینی ، تغییر رنگ بینی و غیره شود.

جراحی زیبایی بینی

  • بینی هایی که به علت وجود چربی پوستشان ضخیم است ، این دسته از بینی های گوشتی نتیجه بهتری از جراحی بینی می گیرند. جراح بینی به افرادی که جزء این دسته قرار می گیرند توصیه می کند به مدت 6 ماه قبل از جراحی بینی راکوتان استفاده کنند ممکن است مصرف راکوتان در پس از جراحی بینی نیز ادامه پیدا کند در این صورت بیمار باید پس از گذشت 1 ماه از جراحی بینی ، به مدت 3 ماه مصرف را ادامه دهد.

جراحی بینی های گوشتی ، به دلیل وجود پوست ضخیم بسیار سخت و جراح بینی را با مشکل رو به رو می کند.

برگشت پذیری بینی های گوشتی ، در زمان گذشته به این دلیل بود که جراحان بینی ، غضروف بینی را سوهان کشی می کردند اما امروزه از تکنیک های جدیدی استفاده می کنند که در آن توصیه به تقویت غضروف می شود در این صورت برگشت پذیری بینی های گوشتی به صفر می رسد.

جراحی بینی استخوانی

از ویژگی بینی های استخوانی ، می توان به غضروف محکم ، پوست نازک و قوز بینی اشاره کرد. جراحی بینی های استخوانی ، نسبت به بینی های گوشتی بسیار آسان تر می باشد تنها موضوعی که کمی جراحی بینی را با مشکل رو به رو می کند پوست بیش از حد نازک برخی از آن ها می باشد زیرا پوست نازک کوچکترین ایرادات را نشان می دهد بنابراین جراح بینی باید بسیار دقت کند.

وجود قوز بینی به علت وارد شدن ضربه به بینی یا وراثت می باشد.

بعضی از بیماران درباره بازگشت قوز بینی سوال دارند ، دراین باره باید بگوییم امکان برگشت قوز در بینی های استخوانی بسیار کم است بنابراین نگران این موضوع نباشید.

جراحی بینی با لیزر

حتما شما درباره جراحی بینی با لیزر زیاد شنیده اید اما باید بگوییم جراحی بینی با لیزر ، تنها جنبه تبلیغاتی دارد و چنین چیزی امکان پذیر نیست و فقط با لیزر می توان جای زخم برش های بینی را از بین برد.

جراحی زیبایی بینی

اقدامات قبل از جراحی زیبایی بینی

افراد باید قبل از جراحی بینی آمادگی های لازم برای انجام این جراحی را داشته باشند ، چرا که پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در حین عمل و نیز کسب نتیجه بهتر از جراحی بینی علاوه بر تبحر جراح و رعایت مراقبت های پس از عمل بینی ، مستلزم رعایت اقدامات قبل از جراحی بینی می باشد.

  • پس از انتخاب یک جراح بینی خوب ، باید در جلسه مشاوره شرکت کنید و مقاصد خود از انجام این جراحی را به اطلاع پزشک تان برسانید.
  • آزمایشات لازم جهت انجام جراحی بینی توسط جراح معالج تجویز می گردد که باید آن ها را انجام داده و نتیجه را در اختیار جراح خود قرار دهید.
  • چنانچه سابقه حساسیت دارویی یا بیماری خاصی دارید باید پزشک خود را از این موضوع آگاه نمایید.
  • از 14 روز قبل از عمل ، مصرف داروهای رقیق کننده خون چون آسپرین  ، بروفن و غیره که می توانند خونریزی حین عمل را تشدید کنند ممنوع است.
  • مصرف دخانیات و الکل می توانند منجر به کند شدن فرآیند بهبودی شوند ، از این رو توصیه می شود از دو هفته قبل از عمل بینی از مصرف الکل و سیگار بپرهیزید.
  • از آنجایی که مواد معدنی و ویتامین ها در تسریع روند بهبودی بسیار موثرند ، بهتر است از دو هفته قبل از جراحی مصرف این دسته از مواد غذایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

سایر اقدامات ضروری قبل از جراحی زیبایی بینی

  • خوردن و نوشیدن ، حداقل از 8 ساعت قبل از عمل بینی ممنوع بوده و معده باید در روز جراحی بینی خالی باشد.
  • دوش گرفتن تا چند روز بعد از عمل ممنوعیت دارد ، لذا افراد می توانند شب قبل از جراحی استحمام کنند تا در روزهای بعد از جراحی بینی به حمام کردن نیاز نداشته باشند.
  • در روز جراحی بینی لازم است از لباس های راحت و گشاد ( ترجیحا دکمه دار یا زیپ دار ) استفاده کنید ، تا به این ترتیب پس از عمل هنگام پوشیدن لباس از وارد آمدن فشار به صورت خود پیشگیری نمایید.
  • خانم ها در روز عمل نباید هیچ گونه مواد آرایشی ، ناخن مصنوعی و لاک ناخن استفاده کنند.
  • آقایان در روز جراحی باید با ریش وسبیل تراشیده شده به محل جراحی مراجعه کنند.
  • توجه داشته باشید که در روز جراحی نباید از ابزار فلزی مانند ساعت مچی ، گوشواره ، گردن بند و غیره استفاده کنید.
  • همچنین داشتن لنزهای تماسی ، مژه مصنوعی و غیره نیز در روز جراحی ممنوع می باشد.
  • توصیه می شود که از نیم ساعت قبل از شروع جراحی ، به اتفاق یک نفر همراه در محل جراحی حضور داشته باشید.

 

هزینه عمل زیبایی بینی

هزینه جراحی های زیبایی باید توسط خود بیمار پرداخت شوند زیرا بیمه هیچ مبلغی بابت آنها پرداخت نمی کند، به همین دلیل بهتر است زمانی اقدام به رینوپلاستی نمایید که از نظر مالی مشکلی نداشته باشید .

پیش از تعیین هزینه جراحی بینی باید مشخص شود که بیمار دارای چه نوع بینی است و هدف از رینوپلاستی چیست.

رینوپلاستی هزینه های بسیار متفاوتی دارد ، زیرا هر جراح بینی دستمزد متفاوتی را دریافت می کند.

برای مطلع شدن از هزینه رینوپلاستی ، توصیه می شود به جراح بینی مدنظرتان مراجعه کنید.

Call Now Button