ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی : رینوپلاستی یا جراحی بینی متقاضیان بسیار زیادی دارد که برخی از آنها ورزشکارانی هستند که در سطح مبتدی یا حرفه ای فعالیت می کنند .

برای ورزشکاران همواره این سوال وجود دارد که پس از جراحی بینی دچار چه محدودیت هایی می شوند ؟

در اصل عمل جراحی بینی برای ورزشکاران محدودیت دائمی ندارد و به هیچ عنوان نمی توانیم بگوییم فردی که جراحی زیبایی بینی انجام داده است دیگر نباید هیچ گونه فعالیت ورزشی داشته باشد .

پس از رینوپلاستی به دلیل ساختار ضعیف بینی ، نیاز است تا زمانی که ترمیم بینی تکمیل نشده است ، فرد از انجام فعالیت های ورزشی پرهیز کنید .

ورزش بعد از جراحی بینی

بعد از عمل بینی

پس از عمل جراحی بینی تنها یک روز استراحت مطلق نیاز است و از روز دوم فرد می تواند پیاده روی آهسته داشته باشد .

زمان پیاده روی به آستانه تحمل خود توجه داشته باشید و سعی کنید پیاده روی کوتاه باشد تا فشار بیش از اندازه به بدن وارد نشود .

هفته اول تنها مجاز به انجام پیاده روی هستید و انجام هر گونه فعالیت ورزشی دیگر ممنوع می باشد .

حتی ورزش های هوازی نیز ممنوع می باشند ، زیرا ورزش های هوازی نیاز به تنفس و اکسیژن بیشتری دارند که با توجه به تورم و التهاب داخل بینی بعد از رینوپلاستی ، انجام ورزش های هوازی غیرممکن و آسیب زا است .

شروع فعالیت های مرتبط با ورزش بعد از جراحی بینی

  • پس از گذشت هفته اول می توانید ورزش های سبک و نرمشی را آغاز کنید اما دقت داشته باشید که نباید مدت زمان ورزشتان طولانی تر از چند دقیقه باشد ، در اصل از خسته کردن بدن پرهیز کنید .

بنابراین هفته اول نمی توانید هیچ فعالیت ورزشی داشته باشید و تنها قادر به پیاده روی آرام می باشید .

  • از هفته دوم می توانید فعالیت های بسیار سبک را شروع کنید ، می توانید از وزنه 1 الی 2 کیلو برای تمرینات ورزشی استفاده کنید اما با تکرارهای بسیار کم .

دقت داشته باشید که هفته دوم از انجام حرکاتی که نیاز به خم شدن دارند پرهیز کنید .

  • از هفته سوم می توانید شدت تمرینات را تا 50 درصد برسانید و از وزنه های سنگین تری استفاده کنید اما باید دقت داشته باشید بیش تعداد تکرارها بسیار زیاد نشود .
  • از هفته چهارم می توانید شدت تمرینات را به 75 درصد برسانید ولی دقت داشته باشید که به هیچ عنوان ورزشی چون شنا و دوییدن انجام ندهید .
  • از هفته پنجم می توانید تمامی ورزش ها مانند شنا ، دو ، یوگا و دیگر تمرینات کششی یا سنگین را انجام دهید .

بنابراین شروع تمرینات ورزشی از هفته پنجم امکانپذیر است اما برای در امان ماندن از آسیب های احتمالی ، برای شروع فعالیت های ورزشی حتماً با جراح بینی صحبت کنید .

Call Now Button