جراحی بینی در افراد سیگاری

جراحی بینی در افراد سیگاری

جراحی بینی در افراد سیگاری : جراحی بینی در بین عموم از محبوبیت بالایی برخوردار شده و اکثریت افراد با هر گونه شرایط جسمی و روحی ، خواستار رینوپلاستی هستند.

رینوپلاستی یک روش تهاجمی است و بیمار در طی عمل بیهوش است ، به همین دلیل برخی از نکات مراقبتی برای حفظ سلامتی بیمار باید رعایت شود .

سیگار ، عروق خونی و عروق کوچک پوستی را تحت تاثیر قرار می دهد و منجربه اختلال در دیواره عروق خونی می شود .

اختلال در عروق خونی به اصطلاح منجربه تنگ تر شدن رگ ها می شود و این امر بیماری های قلبی و سکته را در پی دارد .

در کل سیگار و دخانیات ، دشمن جراحی های پلاستیک محسوب می شوند زیرا روند بهبود و ترمیم را به تاخیر می اندازند و حین جراحی ، بیمار اکسیژن رسانی ضعیف تری دارد .

جراحی بینی در افراد سیگاری

 نکات جراحی بینی در افراد سیگاری

یک عامل مهم در ترمیم بافت های آسیب دیده ، اکسیژن رسانی و خون رسانی قوی به بافت موردنظر می باشد  .

هرچه خون رسانی بیمار قوی تر باشد و هیچ گونه اختلالی وجود نداشته باشد ، ترمیم زخم بهتر و سریع تر انجام می شود.

سیگار ، خون رسانی بافت های بدن را دچار اختلال می کند به همین دلیل جراح پلاستیک صورت و بینی توصیه می کنند حداقل یک ماه پیش از رینوپلاستی و پس از رینوپلاستی ، مصرف سیگار و دخانیات قطع شود .

هر چند که اگر فرد بتواند 3 الی 4 ماه پیش از جراحی بینی و پس از جراحی بینی ، سیگار و دخانیات را ترک کند ، روند ترمیم و اکسیژن رسانی به بهترین شکل ممکن انجام می شود .

بلافاصله پس از عمل جراحی بینی ، پوست شروع به ترمیم می کند و اگر بیمار ، سیگار و دخانیات را ترک نکند رگ های خون تنگ تر می شوند و در نتیجه اکسیژن رسانی به پوست مختل می شود و بیمار نتیجه ایده الی کسب نمی کند.

تاثیر قلیان بر جراحی بینی

بسیاری از بیماران سوال می کنند که می توانیم قلیان را جایگزین سیگار کنیم ؟

متاسفانه اکثریت افراد از تاثیر منفی قلیان بی خبر هستند و باور دارند که قلیان به اندازه سیگار ، عوارض مخرب ندارد اما قلیان نیز عوارض بسیاری را در پی دارد و نمی تواند جایگزین سیگار شود .

اگر می خواهید حین جراحی بینی و پس از جراحی بینی ، اختلالی نداشته باشید و دوره نقاهت را به خوبی سپری کنید باید حداقل 1 ماه قبل از رینوپلاستی و بعد از رینوپلاستی ، دخانیات را به طور کامل ترک کنید .

Call Now Button