استحمام بعد از جراحی بینی

استحمام بعد از جراحی بینی

رعایت صحیح مراقبت های بعد از جراحی بینی و استحمام بعد از جراحی بینی می توانند در نتیجه جراحی بینی تاثیر گذار باشند. بعد از جراحی بینی ، اسپلینت ( آتل پلاستیکی ) به منظور محافظت از بینی به تا زمان ترمیم استخوان و غضروف های بینی روی بینی قرار می گیرد. خیس شدن اسپلینت منجر به شل شدن آن شده و می تواند نتیجه عمل را تحت تاثیر قرار دهد.

نکاتی درباره استحمام بعد از جراحی بینی :

به دلیل جلوگیری از خیس شدن گچ بینی توصیه می شود در طول هفته اول پس از عمل بینی از استحمام نمودن بپرهیزید.

در صورت ضرورت نیاز به استحمام در این مدت ، باید ناحیه گردن به پایین را بشویید و جهت شستن موها روی صندلی نشسته و سر را به سمت عقب خم کنید و به کمک فرد دیگری از پشت سر موهایتان را شستشو دهید.

برای شستن صورت در این مدت ، به کمک یک دستمال پارچه ای خیس می توانید صورت تان را البته به جز بینی تمیز نمایید .

 

استحمام بعد از جراحی بینی

 

استحمام بعد از جراحی زیبایی بینی

تاریخ مراجعه به مطب جهت برداشتن گچ بینی توسط جراح بینی به شما اعلام می شود. روزی که برای برداشتن گچ بینی می خواهید به مطب مراجعه کنید باید به منظور جداسازی آسان تر گچ بینی ، به صورت کامل دوش بگیرید تا گچ بینی به طور کامل با آب در تماس بوده و خیس شود.

بعد از جدا کردن گچ بینی و کشیدن بخیه ها روی بینی چسب زده می شود و زمان مراجعه بعدی به شما اعلام می گردد. تا زمان مراجعه بعدی به مطب ، از خیس شدن چسب بینی خودداری کنید و مطابق دستور العمل قبلی استحمام نمایید.

پس از گذشت چند هفته از عمل بینی ، با آموزشی که جراح بینی در زمینه چسب زدن به بینی به شما می دهد قادر خواهید بود خودتان چسب بینی تان را تعویض نمایید.

بعد از آموزش چسب زدن قادر خواهید بود به روال طبیعی حمام کنید و باید پس از خیس شدن کامل چسب در حمام آن را از بینی جدا نموده و پس از استحمام ، مجددا روی بینی تان چسب بزنید.

تاکید به کندن چسب در حمام به این دلیل است که در صورت خیس نبودن چسب و جدا نمودن آن از بینی ، پوست بینی همراه با چسب بالا آمده و این امر سبب ایجاد تورم در بینی می شود.

Call Now Button