بارداری و جراحی بینی

بارداری و جراحی بینی 

بارداری و جراحی بینی : خانم های بارداری که برای جراحی بینی خود زمانی را تعیین می کنند و متوجه بارداری خود می شوند این تنظیم وقت برای آنها ناامید کننده می شود، برخی وقت ها این زمانبندی به تنهایی کار ساز نمی باشد.

در این متن بارداری و جراحی بینی را بررسی می کنیم .

 با اینکه جراحی بینی هیچ ربطی به رحم مادر نخواهد داشت ، بهتر است از هر نوع عمل جراحی در طول مدت زمان بارداری پرهیزکنید مخصوصا عمل جراحی بینی .

خطر جراحی بینی در بارداری

به گفته متخصص گوش و حلق و بینی و جراح بینی ، دکتر محمد اسماعیل هادی زاده ، بارداری و جراحی بینی با هدف زیبایی امکانپذیر نیست .

جراحی بینی یا جراحی ترمیمی بینی می تواند سلامت کودک رابه خطر بیاندازد در صورتیکه می توان این جراحی را به بعد زایمان موکول کرد همچنین استفاده از داروها و آرام بخش ها می تواند برای جنینی که در حال رشد است ضرر داشته باشد.

در صورتیکه در ناحیه بینی  سلامت و تندرستی شما به علت نرسیدن اکسیژن کافی به خطر بیافتد ، جراحی بینی لازم است حتی اگر باردار باشید.

جراحی بینی فراتر از یک جراحی انتخابی می باشد و می تواند باعث رفع مشکلات تنفسی ناشی از انحراف سپتوم یا باریک بودن راه هوایی شود.

بارداری و جراحی بینی

بارداری بعد از جراحی بینی

 اکثر خانمها برایشان این نکته در خصوص بارداری و جراحی بینی بسیار مهم می باشد که در چه زمانی بعد از جراحی بینی می توانند باردار شوند این جراحی پروسه ای تدریجی می باشد که شامل آماده سازی و بهبود و برنامه ریزی می باشد در واقع کار یک روزه نیست.

خانمها معولا سوالات بسیاری درمورد زمان باردارشدن دوباره برایشان پیش می آید در صورتیکه بسیار جوان هستند و در اواسط سالهای زندگی هستند.

بعد از اینکه دوران بهبودی جرای بینی پایان یافت دوباره می توان اقدام به بارداری کرد و اکثر جراحان با این قضیه موافق هستند دوباره می توانید بر روی مسئله های بزرگ زندگی تمرکز کنید بعد از ساختار بینی استحکام پیدا کرد.برای دوران بعد از بهبود یافتن شما هیچ علت پزشکی وجود ندارد که شما را منع کند .

در هنگام مشاوره با پزشک خود می توانید نگرانی های خود را با بدست آوردن اطلاعات دقیق تری بعد از عمل خود برطرف کنید.

بهترین روش مشاوره گرفتن درباره شرایط خود می باشد.

تاثیر بارداری بر روی بینی جراحی شده

 می توان گفت مشکلاتی که برای بینی ایجاد می شود از جمله تورم بینی و حتی ضخیم شدن دیواره ی بینی ، همین طور باعث افزایش تراکم در بینی و افزایش مخاط بینی و حفره های سینوسی در خانمها در هنگام بارداری می باشد که تغییرات قابل توجهی است.

یک  مساله ی معمولی در دوران بارداری  مانند پف کردن و تورم بینی  می باشد که این مشکلات به خودی خود پس از بارداری رفع می شود امروزه نتایج جراحی بینی پس از بارداری و در هنگام بارداری خوشبختانه حفظ  می گردد.

تاثیر فاکتورهای موثر دیگر

بهتر است بعد از جراحی بینی علائمی ایجاد شود که شما موظف باشید رعایت کنید که منجر شود از باردار شدن در زمان بهبودی انصراف بدهید این نکات عبارتند از :

  •  بهتر است از چند بالش استفاده کنید تا هنگام خواب سر بر روی  یک محل شیب دار قرار بگیرد.
  • بعد از جراحی ممکن است که حالتان خوشایند نباشد به دلیل سردردهای پی در پی.
  • ممکن است کمی درد داشته باشید هنگام گچ گرفتن  و باند پیچی بینی .
  • اختلال در تنفس برای شما سخت باشد .
  • زمانیکه گچ بینی را بر میدارید ممکن است کمی درد داشته باشید.

بارداری و جراحی بینی

 

زایمان بعد از جراحی بینی

یکی دیگر از رایج ترین سوالات در ارتباط با بارداری و جراحی بینی ، نحوه زایمان در بانوانی است که بینی هایشان عملی است .

در اصل بینی عمل شده محدودیتی در زایمان ندارد و بانوان با توجه به علاقه و صلاح پزشک شان می توانند نوزاد خود را از طریق زایمان طبیعی یا سزارین به دنیا آورند.

  • برخی از متقاضیان سوال می کنند فشاری که حین زایمان طبیعی بر روی مادر است، تاثیری منفی بر روی بینی جراحی شده دارد یا خیر ؟

بعد از گذشت 6 ماه الی 1 سال ، ساختار بینی جراحی شده کاملاً مانند یک بینی طبیعی است و هیچ گونه تفاوتی با آن ندارد .

در نتیجه زایمان طبیعی منجربه هیچ گونه تغییر منفی در ساختار بینی جراحی شده نمی شود.

بانوانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند و باردار هستند، محدودیتی در دوران بارداری یا نحوه زایمان ندارند و مانند بانوانی که جراحی زیبایی بینی انجام نداده اند می توانند دوران بارداری خود را بدون اینکه تغییری در فرم بینی شان ایجاد شود، بگذرانند.

بانوانی که هنوز حس شیرین مادری را تجربه نکرده اند و نگران محدودیتهای جراحی بینی و بارداری هستند، نباید نگرانی داشته باشند و باید بدانند که جراحی زیبایی بینی کوچک ترین محدودیتی در دوران بارداری و نحوه زایمان ندارد.

Call Now Button