وضع روحی برای عمل رینوپلاستی

وضع روحی برای عمل رینوپلاستی

وضع روحی برای عمل رینوپلاستی : یکی از دشوار ترین و حساس ترین جراحی ها ، جراحی بینی است که نیازمند ، تبحر ، دقت ، وسواس و ظرافت بالای جراح بینی می باشد این جراحی با هدف بهبود وضع بینی انجام شده و طی آن مشکلات فرمی ، عملکردی و ساختاری بینی اصلاح خواهد شد .

برای انجام این جراحی لازم است بیمار انتظارات معقول و منطقی از نتایج جراحی داشته باشد و از مطرح نمودن خواسته های رویایی و آرمانی خودداری نماید .

برخی افراد به دلیل مشکلات روحی و یا تصمیم گیری های مقطعی تدابیری را اتخاذ می کنند که علاوه بر عوارض حاد و ایجاد آسیب به زیبایی خود پس از مدتی پشیمان می شوند و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند در این میان لازم است وضع روحی برای عمل رینوپلاستی نرمال باشد تا بهترین نتایج زیبایی و عملکردی برای فرد به وجود آید .

وضع روحی برای عمل رینوپلاستی

ارزیابی های روانشناسی :

طبق پژوهش ها و مطالعات انجام شده در خصوص وضع روحی برای عمل رینوپلاستی مشخص شد که برخی از داوطلبان و مراجعه کنندگان برای جراحی بینی از جراح خواستار فرم های غیرعادی و بسیار فانتزی بوده اند و برخی دیگر درخواست می کردند که نحوه رینوپلاستی به ترتیبی باشد که پس از عمل رضایت بیشتری از خود داشته باشند .

بررسی های روانشناسانه بر روی افرادی که در پی زیبایی بیشتر بوده اند از زمان های گذشته انجام می شده و مشخص شد که اشخاصی که وضعیت افسردگی و اضطراب و روان پریشی داشتند ، و افرادی که با مشکلات روانی مزمن درگیر بودند شرایط مناسب برای جراحی های زیبایی را ندارند .

در بین داوطلبان جراحی زیبایی بینی بسیار پیش می آید که بیماران رضایت کافی از ظاهر فعلی خود نداشته و خواهان تغییر وضع ظاهری هستند.

این اشخاص عموما خود را با دیگران مقایسه می کنند و هر روز مشکلات جزیی چهره را برای خود برجسته کرده و مرور می نمایند که در آخر پریشان خاطری و نارضایتی از وضع موجود آنها را به سوی اقدام برای جراحی زیبایی سوق می دهد که پس از مراجعه به مطب جراح بینی ، فرم های بسیار کوتاه ، کوچک ، مدل خوکی و اشکال غیرعادی را می طلبند .

توصیه های پزشکی :

تاکید جراحان بینی بر این امر است که بینی اگر به حالت عادی جراحی شود و فرم متناسب با اجزای صورت را پیدا کند ، زیبایی فرد دوچندان می شود ولی کسانی که شکل و فرم های غیر طبیعی را می خواهند ، لازم است در ابتدا از لحاظ روحی آنالیز شوند پس از این مرحله اقدامات لازم برای جراحی بینی انجام خواهد شد.

Call Now Button